3. بازار
آیا موانع قدرتمندی برای ورود به بازار وجود دارد ؟
موانع ورود به هر مشکلی گفته می شود که ورود استارتاپ به بازار را سخت می کند .یک شکاف در این موانع برای ورود انتخاب کنید تا یک دفاع قوی در برابر رقبای آینده شکل بگیرد.
بدون داشتن یک نقشه بازاریابی که تضمین می کند منحرف نمی شوید،محصول شما برای ورود به بازار آماده نخواهد بود.
اگر بازاری پیدا کردید، برخی ارزیابی ها را انجام دهید تا بدانید که قدرت پذیرش محصول یا خدمت شما را دارد .
یک هزینه نادیده گرفته شده در میان استارتاپ ها ،هزینه جذب مشتری است.وقتی شما به بازارتان نگاه می کنید در مورد مقدار این عامل مطمئن شوید.خیلی از استارتاپ ها بخاطر محاسبه نکردن این هزینه شگفت انگیز شکست خورده اند.
این ریسک غیر منطقی خواهد بود اگر بخواهید وارد بازاری شوید که هیچ پولی برای پرداخت به شما نداشته باشد.
4.مدل کسب و کار
قلب یک کسب و کار مدل کسب و کار آن است که مدل کسب و کار هم باید مقیاس پذیر باشد.
بهترین استارتاپ ها آنهایی هستند که به سرمایه انسانی کمی نیاز دارند .چرا؟چون سرمایه انسانی گران و غیر قابل اعتماد است.
اگر می خواهید کارکنان را از علّافی/پرسه زنی دور نگه دارید باید آنهادر فضایی رقابتی آماده نگه داشته شوند
اگر فرهنگ تیم شما بر مبنای مجادله ،حسادت ، رقابت داخلی باشد استارتاپ شما خودش را خواهد کشت!!
خلاصه
ابتدا سعی کنید عوامل شکست ایده تان را بیابید و اصطلاحا آن را بکشید !آیا ایده شما از بین خواهد رفت ؟ اگر پاسخ نه است به مراحل دیگر بروید به سوالات پاسخ دهید و نقشه بازاریابی جذاب، مدل کسب و کار جامع و تیم کاری متعهد و قوی را فراموش نکنید .هر چقدر بیشتر در فاز شروع استارتاپ تلاش کنید در بلند مدت نتایج بهتری خواهید گرفت . روش های این مقاله را بکار گیرید و شروع کنید .اگر ایده ی خوبی دارید که در ارزیابی هایتان موفق عمل کرده است پس قلبتان را با آن همراه کنید و ادامه دهید .
پایان.
درباره این سایت